M·A·C – Inte som de andra.
Redan från starten skilde sig M·A·C från mängden. Medan de andra stora makeupmärkena på den tiden främst var hudvårdsföretag valde M·A·C istället att etablera sig som den slutgiltiga färgauktoriteten. I deras monter var det professionella makeupartister som stod bakom disken, något man aldrig sett förr.
Det stod klart att M·A·C:s makeupartister också hade en helt annan inställning till säljtekniker. I stället för att använda traditionella tekniker förlitade de sig på noggrant utvecklade produkter.
1994 när HIV och AIDS spred sig över världen skapade man M·A·C AIDS-fonden och med sin Viva Glam-kampanj samlade man in många miljoner kronor till kampen mot HIV och AIDS.
Idag är M·A·C fortfarande ett helt unikt varumärke och lyckas fortfarande skilja sig från mängden, både med sina vågade och kreativa looker och med hela sin approach till vilka som kan använda deras produkter. M·A·C passar alla! Alla åldrar, alla hudfärger och alla kön.
M·A·C är ett modigt varumärke som hyllar individualitet och självuttryck. Det är känt för att föra in en känsla av teater och utklädnad till de eleganta M·A·C-butikerna och montrarna runt om i världen.
M·A·C ligger också i framkant när det gäller modetrender och samarbetar med ledande talanger inom mode, konst och populärkultur. Deras makeupartister skapar trender backstage för över 200 modevisningar över hela världen och har arbetat med namn som Prabal Gurung och Vivienne Westwood.
Deras närvaro på dessa visningar, liksom deras otaliga samarbeten med stora namn från bland annat popkultur, konst och mode, säkerställer M·A·C en status som en av de ledande trendsättarna när det gäller skönhet.